محتوای کوتاه مدت

محتوای کوتاه مدت چیست؟

امروزه، بازاریابی دیجیتال تمامی جنبه‌های اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است. هیچ کسب‌وکاری نخواهد توانست بقای خود را تضمین کند، مگر آنکه وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل این امر در دسترس همگان قرار گرفتن ابزارهای تبلیغاتی است. در نتیجه، شاهد یک محیط به شدت رقابتی خواهیم بود که هر کسب‌وکاری حاضر است برای دیده شدن بیشتر دست به هر کاری بزند. در میان انواع روش‌های معروف جهت بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا از جمله محبوب‌ترین تکنیک‌ها به شمار می‌رود. روزبه‌روز بر تعداد شرکت‌ها و کمپانی‌هایی که سفارش تولید محتوا ثبت می‌کنند افزوده می‌شوند.

در واقع یک محتوای حرفه‌ای می‌تواند میزان فروش یک برند تجاری را تا چند برابر افزایش دهد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تولید محتوا خود بسیار متنوع گشته و انواع متفاوتی دارد. یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین انواع محتوا، محتوای کوتاه مدت نام دارد.

این نوع از محتوا بخصوص در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و اسنپ‌چت بسیار کاربردی است. اگر می‌خواهید بدانید محتوای کوتاه مدت چیست، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

تولید محتوا چیست؟

وقتی قصد خرید یک محصول یا خدمت را دارید اولین کاری که می‌کنید چیست؟ به احتمال زیاد خواهید گفت جستجو در گوگل و خرید اینترنتی. اما، شاید دلتان بخواهد پیش از خرید اطلاعاتی راجع به آن محصول یا خدمت داشته باشید. یا حتی شاید بخواهید چندین برند را مقایسه کنید. تولید محتوا در واقع در واکنش به نیازهای کاربران اینترنتی ایجاد می‌شود. هرچقدر تولید محتوای شما حاوی کلمات کلیدی بکار رفته توسط کاربران اینترنتی باشد، محصولات و خدمات شما بیشتر دیده خواهند شد و کم‌کم تبدیل به یک برند معروف خواهید شد.

همانطور که حدس می‌زنید، تولید محتوا بر خلاف تصور عموم، حرفه‌ای تخصصی است. بدون آگاهی از جامعه‌ی هدف، کلمات کلیدی پرکاربرد، موضوعات روز، و از همه مهم‌ترین بدون عنصر نوآوری و خلاقیت، تولید محتوا تبدیل خواهد شد به مقاله‌نویسی کسل‌کننده که به ندرت کسی را جلب خواهد کرد. بگذارید اینطور بگویم. تولید محتوا مثل یک تور ماهیگیری می‌ماند که می‌توانید بواسطه آن ماهی‌ها یا همان مشتریان بالقوه را صید کنید. تولید محتوای حرفه‌ای‌، مخاطب‌محور و نوآورانه‌تر مثل یک تور ماهیگیری بزرگ‌تر، مستحکم‌تر و پربازده می‌ماند.

تولید محتوای سبز چیست؟

تولید محتوا می‌تواند به شکل متن، تصاویر اینفوگرافیک، ویدئو و یا ترکیبی از این موارد باشد. تولید محتوای سبز یک ویژگی بسیار مهم دارد. بله! تولید محتوای سبز کهنه نمی‌شود. خب! چه محتوایی کهنه نمی‌شود؟ فرض کنید قصد دارید به مراسمی بروید که قصد دارید از کروات استفاده کنید اما نحوه بستن آن را بلد نیستید. یک محتوای ویدئویی کوتاه در مورد بستن کروات هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود! یا برای نوشتن مقاله‌تان نیاز به یک واژه‌نامه تخصصی دارید. ده سال هم که بگذرد، معنای واژه‌ها تغییر نمی‌کند بنابراین محتوای شما همواره تازه یا در اصطلاح سبز است. محتوای کوتاه یکی از زیرمجموعه‌های محتوای سبز است. از اینجا تا انتهای متن محتوای کوتاه را بررسی خواهیم کرد.

تولید محتوای کوتاه چیست؟

پرکاربردترین محتوای کوتاه در حال حاضر تولید استوری در پیج‌های اینستاگرام است. از زمانی که امکان استفاده از استوری در اینستاگرام فراهم شد، کاربران به صورت میانگین یک ساعت بیشتر در این شبکه اجتماعی گشت می‌زنند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا محتوای کوتاه تا بدین اندازه محبوب و پرنفوذ است. جای تعجب نیست که حدود سی میلیون کسب‌وکاری که در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام فعال هستند روزانه از تولید محتوای کوتاه در قالب استوری استفاده می‌کنند. اجازه بدهید تعدادی از این دلایل را با هم برشمریم.

افزایش اعتبار برند شما

شاید شما فکر کنید هرچقدر محتوای یک برند حرفه‌ای‌تر یا در اصطلاح لاکچری‌تر باشد، مخاطبان بیشتری آن را می‌پسندند. اما همیشه اینطور نیست. به عنوان مثال، مخاطبانتان گاه تمایل دارند به دور از دنیای پرزرق و برق بدانند پشت دوربین چه خبر است. تولید محتوای کوتاه مدت به شکل استوری رابطه شما و مخاطبانتان را دگرگون می‌کند. این باعث افزایش صمیمیت میان برند شما و خریداران احتمالی خواهد شد.

افزایش گیرایی و دسترسی به محتویات شما

محتوای کوتاه مدت تعداد مدتی در دسترس کاربران خواهد بود و سپس حذف خواهد شد. با تولید کردن محتواهای خلاقانه شما از این موضوع اطمینان حاصل خواهید کرد که دنبال‌کنندگانتان از ترس از دست دادن محتواهای جدیدتان هم که شده مرتبط به وب‌سایت یا حساب کاربری منتسب به شما سر بزنند. هرچقدر محتوای کوتاه جذابیت بالاتری داشته باشد، احتمال سر زدن مجدد توسط کاربران افزایش خواهد یافت.

راهی جهت همکاری بیشتر با دیگر فعالان حوزه تجارت الکترونیک

از آنجایی که کارآمدی محتوای کوتاه در افزایش فروش روشن شده است، بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا بشکلی در این محتواها نامی از آن‌ها یا برندشان برده شود. برای مثال، شما با تولید یک محتوای کوتاه از طریق نشان‌دار یا در اصطلاح تگ کردن افراد مرتبط با محتوا یا منشن کردن موقعیت خود می‌توانید دسترسی کاربران را دو چندان کنید.

افزایش خلاقیت و ایجاد محتوای تعاملی

شما نه تنها می‌توانید با ایجاد محتویات نوآورانه مخاطب خود را علاقمند نگه دارید، بلکه می‌توانید با نگرش تعاملی محتوای کوتاه مدت را بیش از پیش جذاب کنید. برای مثال، می‌توانید با انجام یک رأی‌گیری در مورد یک موضوع چالش‌برانگیز مخاطبان را ترغیب کنید نظراتشان را بیان کنند. یا ممکن است با تولید محتوای کوتاه در مورد یک فیلم بسیار محبوب از آن‌ها بخواهید به آن نمره بدهند. محتوای کوتاه تعاملی مخاطبانتان را هر چه بیشتر به شما نزدیک خواهد کرد.

ترجمیک، تجربه‌ای جذاب از تولید محتوا

اگر شما هم صاحب کسب‌وکار هستید، دیر یا زود به تولید محتوا نیاز خواهید داشت. برای مثال وقتی کاربران در موتورهای جستجو به دنبال یک محصول یا خدمت هستند به وب‌سایت‌هایی هدایت خواهند شد که تولید محتوایی باکیفیت بالاتر با توجه به کلمات کلیدی پرکاربُرد ارائه داده باشند. یکی از پلتفرم‌های معتبر جهت ارائه خدمات تولید محتوا مؤسسه‌ی ترجمیک است. مهم نیست در چه حوزه‌ای نیاز به تولید محتوا دارید. ترجمیک با بهترین نویسندگان از سرتاسر ایران همکاری می‌کند تا نتیجه‌ای با بهترین کیفیت حاصل شود. سفارش تولید محتوا در پلتفرم ترجمیک به بیش از ۱۵ زبان از جمله فارسی، انگلیسی، آلمانی و…در دسترس شماست.

هم‌چنین، محتوای تولید شده توسط نویسندگان توسط تیم پایش ترجمیک مورد بررسی قرار می‌گیرد. عواملی هم‌چون استفاده بجا و مناسب از کلمات کلیدی مورد نظر، لحن دوستانه یا رسمی متن مطابق با نظر مشتری و عاری بودن از غلط‌های نگارشی از جمله مواردی است که در پایش از نظر گذرانده می‌شود. کافی است موضوع محتوای مورد نظر خود را انتخاب کرده و در طول انجام سفارش محتوا با نویسنده در ارتباط باشید. بدین شکل می‌توانید نقطه‌نظرات خود را در سفارش نهایی اعمال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.