معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا

بهترین دانشگاه کانادا کدام است؟

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و طولانی‌ترین مرز را با کشور آمریکا دارد. کانادا از مناسب‌ترین کشور‌ها برای زندگی و ادامه تحصیل شناخته می‌شود. این کشور بزرگ در مقایسه با آمریکا شرایط راحت‌تری برای پذیرش دانشجویان ایرانی و کشور‌های دیگر دارد.

اگر به آب‌وهوای سرد علاقه دارید، کانادا مقصد خوبی برای تحصیل و زندگی شما است. درخواست تحصیل از دانشگاه‌های معتبر کانادا، گزینه جذابی برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در کشوری توسعه‌یافته را دارند.

اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا مراحل زیادی دارد. بعد از پیدا کردن دانشگاه مورد نظر برای تحصیل، باید ترجمه رسمی مدارک خود را به دانشگاه مقصد ارسال کنید. اگر درخواست شما برای تحصیل در دانشگاه مورد نظرتان قبول شد، در ادامه، برای اخذ ویزای تحیلی اقدام کنید.

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا چه مزایایی به همراه دارد؟ بهترین دانشگاه در کانادا کدام است؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن برای شما ایجاد شود. در این مقاله به بررسی و معرفی ۴ دانشگاه برتر کانادا پرداختیم. در ادامه همراه ما باشید.

رنکینگ دانشگاه های کانادا ۲۰۲۲

موسسه QS موسسه‌ای در انگلستان است که از معتبرترین و مهم‌ترین موسسات معرفی‌کننده طبقه‌بندی سالانه جهانی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. در جدول زیر نام ۱۰ دانشگاه‌ معتبر و خوب کانادا به همراه رتبه‌ی آن‌ها در سال ۲۰۲۲ آمده است. در ادامه به معرفی ۴ دانشگاه اول این لیست می‌پردازیم:

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

۱

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

۲۶

۲

دانشگاه مک گیل (McGill University )

۲۷

۳

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

۴۶

۴

دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

۱۱۱

۵

دانشگاه آلبرتا ( University of Alberta)

۱۲۶

۶

دانشگاه مک مستر (McMaster University)

۱۴۰

۷

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

۱۴۹

۸

دانشگاه وسترن (Western University )

۱۷۰

۹

دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

۲۳۰

۱۰

دانشگاه کلگری ( University of Calgary)

۲۳۵

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو دانشگاهی دولتی در شهر تورنتو، آنتاریو کانادا می‌باشد. دانشگاه تورنتو از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در شهر آنتاریو است که در سال ۱۸۲۷ به عنوان کالج پادشاهی تاسیس شد.

دانشگاه تورنتو از ۳ پردیس و ۱۱ دانشکده تشکیل شده است که هرکدام به صورت جداگانه به ارائه فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مشغول هستند.

بیش از ۷۰۰ رشته و ۲۰۰ برنامه تحصیلات تکمیلی در سه پردیس دانشگاهی ارائه می‌شود. تعداد زیاد رشته‌ها و تحصیلات تکمیلی باعث شده است که دانشجویان در انتخاب خود آزاد باشند تا به راحتی در زمینه مورد علاقه خود تحصیل کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی QS این دانشگاه در میان دانشگاه‌های برتر جهان رتبه ۲۶ ام را کسب کرده است.

دانشگاه تورنتو در شهر آنتاریو
دانشگاه تورنتو از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در شهر آنتاریو است.

مطالب مرتبط:

برترین دانشگاه‌های آمریکا، کدام هستند؟

دانشگاه مک گیل (McGill University )

دانشگاه مک گیل در شهر مونترئال کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ و به نام جیمز مک گیل، تاجر معروف اسکاتلندی تاسیس شد.

این دانشگاه بیش از ۳۰۰ برنامه درسی را در ۱۱۱ دانشکده به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه مک گیل بیش‌ترین تعداد دانشجویان PHD را بین دانشگاه‌های تحقیقاتی دیگر به خود اختصاص داده است. این دانشگاه از سراسر دنیا، دانشجو جذب می‌کند و این باعث شده است که یکی از شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌ها در جهان محسوب شود.

اعتبار مدرک فارغ‌التحصیلی از این موسسه آموزشی در میان کارفرمایان برای ورود به بازار کار بسیار زیاد است.

۹۵ درصد از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی و ۸۴ درصد از فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پایه این دانشگاه، در مقاطع بالا مشغول به تحصیل شده‌اند و در شغلی مناسب مشغول به کار شده‌اند.

براساس آخرین آماری که موسسه QS منتشر کرده است، این دانشگاه در جایگاه ۲۷در سطح جهان قرار دارد.

دانشگاه مک گیل در کانادا
شعار این دانشگاه این است «با تلاش، همه چیز رشد می‌کند.»

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاهی قدیمی واقع در شهر ونکوور کانادا است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ در استان بریتیش کلمبیا تاسیس شد. دو پردیس اصلی این دانشگاه در شهر‌های ونکوور و کلونا در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. پردیس ونکوور ۱۲ دانشکده و پردیس اوکاناگان در کلونا ۷ دانشکده دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا براساس آخرین آمار QS World University Rankings در سال ۲۰۲۲ رتبه ۴۶ جهانی و سوم کشور کانادا را از آن خود کرده است. این رتبه در جهان باعث شهرت بیشتر این دانشگاه شده است.

کار نیمه وقت در زمان تحصیل راهی برای کسب درآمد، ملاقات با افراد جدید و کسب تجربه کاری است. در پردیس ونکوور برنامه ای برای اشتغال دانشجویان به نام work learn ارائه می‌دهد. این برنامه به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را افزایش دهند و هنگام تحصیل حقوق دریافت کنند.

دانشجویان با حضور در این برنامه با مشاغل جامعه ارتباط برقرار می‌کنند و هزینه شهریه خود را هم جبران می‌کنند.

وضعیت مناسب فارغ‌التحصیلان دانشگاه بریتیش کلمبیا در بازار کار
بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در شرکت‌هایی چون google و Microsoft مشغول به کار هستند.

دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

دانشگاه مونترال کانادا Université de Montréal (به اختصار UdeM) از بزرگ‌ترین دانشگاهای کانادا محسوب می‌شود که در استان کبک قرار گرفته است. درس‌های ارائه شده در این دانشگاه به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند. کسانی که به زبان فرانسه تسلط و علاقه دارند، تحصیل در این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده، ۳۷ موسسه بهداشتی و ۲ مدرسه وابسته می‌باشد. دانشگاه مونترال بیش‌ترین رشته‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهد.

این دانشگاه سالیانه به دانشجویان خود بورسیه‌هایی با شرایط ویژه می‌دهد. هر یک از اساتید با توجه به موضوع پروژه تحقیقاتی تعریف شده برای آنان، امکان دادن بورسیه به دانشجویانی را دارند که به عنوان دستیار تحقیقاتی با آن‌ها همکاری می‌کنند.

با نگاهی کلی به آمار و رتبه‌های جهانی متوجه می‌شویم، هر سال نام دانشگاه UdeM در میان ۱۰ دانشگاه برتر کانادا دیده می‌شود. بر اساس آخرین آماری که موسسه QS در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است، نام این مجموعه در جایگاه ۱۱۱ جهانی می‌درخشد.

دانشگاه مونترال
پردیس اصلی دانشگاه مونترال در دامنه‌های شمالی رشته‌کوه رویال در منطقه اوترومون و کوت دُنِژ واقع شده است.

مطالب مرتبط:

چگونه در اسپیکینگ آیلتس، نمره بالایی بگیریم؟

صحبت آخر

همان طور که در مقدمه گفتیم، تحصیل در کانادا فرصت خوبی برای پیشرفت است. زندگی در کانادا امکانات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

ممکن است شما به علت نبود سفارت کانادا در ایران و سختی‌های گرفتن پذیرش، از تحصیل در دانشگاه‌های کانادا منصرف شوید اما مشکلی نیست، امکان پذیرش از دانشگاه‌های معتبر در کشور‌های دیگر برای شما وجود دارد.

در این مطلب تلاش کردیم شما را با دانشگاه‌های معتبر این کشور پیشرفته و توسعه یافته آشنا کنیم.

اگر مترجم، نویسنده یا ویراستار زبان انگلیسی هستید، در ترجمیک منتظر شما هستیم. با مراجعه به صفحه استخدام مترجم و ارسال رزومه خود، به جمع مترجمان ترجمیک بپیوندید.

برای مهاجرت به کشور‌های خارجی باید ترجمه رسمی مدارک خود را به کشور مورد نظر ارائه دهید. ترجمیک خدمات ترجمه رسمی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با مراجعه به صفحه ترجمه رسمی مدارک سفارش ترجمه خود را ثبت کنید.

یک دیدگاه در «بهترین دانشگاه کانادا کدام است؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.