نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

نمره قبولی آیلتس در دانشگاه‌های معتبر کانادا

زبان رسمی کشور کانادا زبان انگلیسی است. بنابراین افرادی که قصد زندگی یا ادامه تحصیل در ایت کشور را دارند، در اولین قدم باید یک مدرک معتبر انگلیسی را به کشور مورد نظر ارائه دهند. از مدارکی که مورد قبول بیشتر کشورهای انگلیسی‌زبان است، مدرک آیلتس است.

IELTS مخفف کلمه International English Language Testing System است که چهار مهارت Speaking, Listening, Reading و writing شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بهتر است که در هر یک از مهارت‌های گفته شده، نمره بالای ۶.۵ را کسب کنید.

کسب نمره بالا و موفقیت در آزمون آیلتس نیاز به تمرین و تکرار دارد که با استفاده از منابع مناسب، شرکت در کلاس آنلاین آیلتس، تمرین‌های مدام و تقویت مهارت‌های گفته شده، به نمره مورد نظر خود دست خواهید یافت.

اگر قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید باید مدرک آیلتس خود را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید. هر کدام از دانشگاه‌های معتبر کانادا نمره‌های متفاوتی را برای حداقل نمره قابل قبول در نظر گرفته‌اند.

در این مقاله به نمره موردنیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌‌های معتبر کانادا می‌پردازیم. در ادامه این مقاله، همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۱۰ کتاب کاربردی برای آموزش واژگان آیلتس

نمره مورد نیاز آیلتس برای پذیرش در ۱۰ دانشگاه برتر کانادا

دانشگاه‌‌های کشور کانادا، از برترین دانشگاه‌ها در کل جهان هستند و افراد برای قبولی باید بیش‌ترین تلاش خود را انجام دهند.

رتبه‌بندی THE یا تایمز از ۳ رتبه‌بندی‌های معتبر برتر در جهان است که دانشگاه‌‌ها و موسسه‌های آموزشی را بر اساس ۵ شاخص تدریس، تحقیق، استنادات، چشم انداز بین المللی و درآمد با دانشگاه‌های معتبر دیگر مقایسه می‌کند. بر طبق این رتبه‌بندی دانشگاه‌های کانادا از رتبه خوبی برخوردار هستند.

دانشگاه تورنتو از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا است.
دانشگاه تورنتو از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا است.

برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، لازم است از نمره بالایی در در آیلتس آکادمیک برخوردار باشید. البته توجه داشته باشید که حداقل نمره قبولی آیلتس برای تحصیل در دانشگاه‌‌های کانادا متفاوت است.

به صورت کلی، حداقل نمره قبولی برای دانشگاه‌‌های برتر کانادا، بین ۵٫۵ تا ۷ می‌باشد. علاوه بر مورد‌های گفته شده، برخی از دانشگاه‌‌ها و کالج‌ها، شرایط دیگری را هم برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند.

در جدول زیر، حداقل نمره قبولی در هر مهارت به صورت جداگانه ذکر شده است. البته تعدادی از دانشگاه‌ها فقط نمره کلی آزمون را از شما می‌خواهند.

حداقل نمره در بخش خواندن

IELTS Reading

حداقل نمره در بخش نوشتاری

IELTS Writing

حداقل نمره در بخش شنیداری

IELTS Listening

حداقل نمره در بخش گفتاری

IELTS Speaking

نمره آزمون آیلتس

IELTS Overall

نام دانشگاه

۶

۶

۶

۶

۶٫۵

دانشگاه تورنتو

۶

۶

۶

۶

۶٫۵

دانشگاه بریتیش کلمبیا

۶

۶

۶

۶

۶٫۵

دانشگاه مک گیل

۶

۶

۶

۶

۶٫۵

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مونترال

۵٫۵

۵٫۵

۵٫۵

۵٫۵

۶٫۵

دانشگاه آلبرتا

۶٫۵

۶٫۵

دانشگاه واترلو

۶٫۵

دانشگاه وسترن

۶

۶٫۵

۶

۶٫۵

۶٫۵

دانشگاه کلگری

۶

۶

۶

۶

۶٫۵

دانشگاه اتاوا

نمره آیلتس برای دانشگاه‌های کانادا

مدت اعتبار مدرک آیلتس

با توجه به فرّار بودن زبان انگلیسی، مدت اعتبار مدرک آیلتس ۲ سال است. یعنی بعد از گذشت دو سال دیگر اعتبار ندارد و فرد باید دوباره آزمون دهد.

برای مهاجرت به کانادا، شما باید گواهی آزمون آیلتس خود را تا ۱ سال پس از ارسال درخواست خود، ارسال کنید.

مطالب مرتبط:‌

مدرک آیلتس تا چه مدت زمانی اعتبار دارد؟

سخن پایانی

حداقل نمره قبولی در دانشگاه‌‌ها در کانادا نمره ۶٫۵ است. البته این امر باز هم بستگی به دانشگاهی دارد که درخواست خود برای آن را ارسال می‌کنید. کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. در این مطلب ما به نمره مورد نیاز آیلتس برای قبولی در دانشگاه‌‌‌های معتبر کانادا اشاره کردیم.

اگر نمی‌دانید در زبان انگلیسی در چه سطحی هستید، دبستان ترجمیک آزمون رایگان تعیین سطح برگزار می‌کند. برای شرکت در تعیین سطح آیلتس بر روی این لینک کلیک کرده و سپس نوع تعیین سطح خود را انتخاب کنید.

4 دیدگاه در «نمره قبولی آیلتس در دانشگاه‌های معتبر کانادا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.