نقل‌قول‌های آموزنده برای علاقه‌مندان به نویسندگی

هر انسانی برای کسب موفقیت در عرصه‌ای که فعالیت می‌کند باید بی‌وقفه تلاش کند و در این راه هرگز ناامیدی به خود راه ندهد. مسلماً تنها تلاش کردن، راز موفقیت نیست، بلکه در کنار تلاش و کوششی که می‌کنیم لازم است چیزهایی را بیاموزیم و به توصیه‌هایی که افراد موفق در عرصه فعالیت ما دارند، گوش فرا دهیم.

 در این صورت است که می‌توانیم موفقیت خود را تضمین کنیم. قطعاً هنر نویسندگی هم از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است افراد زیادی بر این باور باشند که هنر نویسندگی هنری ذاتی است و نه اکتسابی. حتی اگر قرار به پذیرش نظر این دست از افراد باشد، باز هم نباید از توصیه‌های بزرگانی این عرصه غافل شویم چرا که آمیختن استعداد ذاتی با تجربیات بزرگان این عرصه، ما را در دستیابی به موفقیت هرچه بیشتر یاری خواهد کرد.

از این رو تصمیم داریم در این مطلب به توصیه‌هایی از نویسندگان محبوب و معروف جهان بپردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب سبب موفقیت هرچه بیشتر شما عزیزان در عرصه نویسندگی ادبی یا نویسندگی برای تولید محتوا شود.

برای مطالعه مطالب مرتبط با تولید محتوا و نویسندگی، به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

توصیه‌هایی از نویسندگان معروف جهان برای موفقیت در نویسندگی

در ادامه، نقل قول‌ها و سخنان برخی از بزرگ‌ترین نویسندگان جهان را می‌خوانیم:

جان جیکس

 وی یکی از نویسندگان آمریکایی است و به دلیل نگارش داستان‌های تاریخی درباره آمریکا، شهرت جهانی دارد. از نظر این نویسنده معروف، راز موفقیت در نویسندگی در سه چیز خلاصه می‌شود: تمرین، ثبات قدم و کار حرفه‌ای.

 جان جیکس معتقد است که هرگز استعداد نویسندگی یک فرد به بلوغ خود نمی‌رسد، مگر این‌که تمرین کند؛ پیوسته مشغول نویسندگی باشد و خود را وقف نویسندگی کند. چنان‌چه از این سه کار غفلت ورزد، هرگز استعداد نویسندگی‌اش رشد نخواهد کرد و به مرحله بلوغ نخواهد رسید. در واقع از نظر او استمرار بر سه چیز اثربخش خواهد بود، تمرین، ثبات قدم و کار حرفه‌ای.

جورج اورول

 جورج اورول نویسنده رمان‌های معروف «قلعه حیوانات» و «۱۹۸۴» است. از سرمشق‌های این نویسنده معروف می‌توان به صدای فعال به جای منفعل در نقل داستان و استفاده از کلمات کوتاه و حذف کلمات بلند اشاره کرد.

جورج اورول
جورج اورول

استفن کینگ

 استفن کینگ از نویسندگان معروف آمریکایی است که به اعتقاد بسیاری، پر فروش‎ترین نویسنده جهان است. این نویسنده معروف به افراد نو قلم توصیه کرده است که اولین چیزی را که باید کنار بگذارند، تلویزیون است چرا که او معتقد است تلویزیون سمی برای خلاقیت است.

استفن کینگ

 لازم است نویسنده به درون خود و به دنیای تخیلاتش بنگرد و برای تحقق این امر باید تا تا حد ممکن کتاب بخواند. از نظر استفن کینگ، نویسنده نباید از بی‌پروا حرف زدن نگرانی داشته باشد. وی می‌گوید: اگر دوست دارید به صادقانه‌ترین صورت ممکن بنویسید، این را بدانید که دیگر عضویت شما در جامعۀ آداب‌دانان به انتها رسیده است. علاوه بر این وی می‌گوید که من این کار (نویسندگی) را به دلیل لذت خاصی که در آن وجود دارد انجام می‌دهم و چنان چه شما هم بتوانید این کار را به دلیل لذتی که در آن هست، انجام دهید همیشه نویسنده خواهید بود.

ساموئل جانسون

 شاعر، منتقد، نویسنده و فرهنگ‌نویس شهیر انگلیسی است. به گفته او «دو قدرت جذاب یک نویسنده، آشنا کردن چیزهای جدید و نو کردن امور آشناست». با توجه به توصیه او می‌توان اذعان داشت که او به نویسندگان نو قلم توصیه کرده است که آثار جذابی خلق کنند.

ری بردبری

 بردبری از شاعران و نویسندگان گونه‌های وحشت، فانتزی و علمی-تخیلی اهل آمریکا است. از آثار مشهور وی می‌توان «فارنهایت ۴۵۱» و «حکایت‌های مریخ» را نام برد. از دیدگاه او، لازمه نویسندگی سخت تلاش کردن است. او اعتقاد داشته است که هر فردی که به طور مستمر نویسندگی می‌کند، هنوز شکست نخورده است. امکان دارد که فرد نویسنده معروفی نشود؛ اما چنانچه سخت‌کوش باشد و به طور مستمر به کار نویسندگی بپردازد، عاقبت برای خود نویسنده‌ای خواهد شد.

ری ردبری

زادی اسمیت

 اسمیت رمان‌نویس بریتانیایی، توصیه می‌کند که برای نویسندگی گوشه‌ای آرام و خلوت برای تنهایی پیدا کنید. او در قوانینی برای نویسندگان این گونه نوشته است: «از گروه‌ها و جمعیت‌ها دوری کنید. حضور این افراد در کنار شما هرگز منجر به ارتقای سبک نگارش‌تان نمی‌شود».

 او بر این موضوع تاکید می‌کند که مکان انتخابی شما برای نوشتن باید مکانی دنج و آرام باشد. افزون بر این توصیه می‌کند هنگامی که مشغول نوشتن هستید از زمان و فضای خود محافظت کنید و حتی عزیزترین کسان خود را هم از نوشته‌هایتان دور نگه دارید.

اسکات فیلتز جرالد

 جرالد از نویسندگان معروف قرن بیستم محسوب می‌شود. او توصیه کرده است که با «یک شخصیت شروع کن». جرالد تاکید می‌کند که باید با یک شخصیت آغاز کرد در این صورت پیش از این‌که خود فرد متوجه شود، یک تیپ برای خود خلق کرده است؛ اما اگر با یک تیپ آغاز کنید بعداً فرد متوجه خواهد شد که هیچ چیزی خلق نکرده است.

ایزابل آلنده

 روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکای لاتین است. آلنده را پر خواننده‌ترین نویسنده اسپانیایی زبان در دنیا می‌دانند. او می‌گوید: «زمانی‌که در ماشین نشسته بودم، نمی‌توانستم رمان بنویسم؛ اما می‌توانستم داستان کوتاهی را به نگارش در آوردم. برتری داستان کوتاه در تشکیل شدنش از پاره‌های مختلف است.

در طول چند هفته تو یک داستان در دست داری و بعد پیش می‌روی. اگر واقعاً می‌خواهی کاری را انجام دهی، آن را در بدترین شرایط به دست بگیر». از این رو می‌توان گفت که او به نویسندگانی که در ابتدای راه نویسندگی هستند، پیشنهاد کرده است که با وجود موانع مختلف اشتیاق نوشتن را پیگیری کنند.

ولفگانگ گوته

 گوته از برترین شاعران آلمانی محسوب می‌شود. او می‌گوید که «اگر فردی یک کتاب می‌نویسد، بگذارید تنها آنچه را می‌داند به نگارش درآورد. من حدسیات کافی برای خود داشته‌ام».

او به نویسندگان تازه کار توصیه کرده است که فقط درباره چیزهایی که می‌فهمند، بنویسند.

تونی موریسون

 موریسون که برنده نوبل ادبیات و از پیشگامان و بزرگان ادبیات نوین بوده است، می‌گوید: «هر آن چه در دنیای نویسندگی انجام داده‌ام، با هدف گسترش روابط بوده، نه کاهش آن». از این رو با توجه به جمله‌ای که موریسون بیان کرده است، آشکار می‌شود که تاکید او بر این بوده است که نویسندگی تماماً در خصوص ارتباطات انسانی است.

لئو تولستوی

 تولستوی از نویسندگان روسی است. او از بزرگترین نویسندگان تاریخ شناخته شده است. لئو تولستوی می‌گوید: «داستان به جای این‌که تمام زندگی یک انسان را برایمان روایت کند، باید او را در شرایطی قرار دهد تا گره‌ای در کارش بیفکند که وقتی باز شد، تمام بشریت را بشود در آن دید». از سخن این نویسنده معروف جهان می‌توان این گونه استنباط کرد که او از توانایی قلم جادویی نویسندگان و فراگیر بودن توصیفات ادبی یک قصه سخن به میان آورده است.

جورج اورول

چارلز دیکنز

دیکنز معروف‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و از تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده است. او بیان کرده است: «یک ایده، مثل یک روح، پیش از این‌که خود را توضیح دهد، باید مورد خطاب تو قرار گیرد». از توصیه‌های او می‌توان به این جمله اکتفا کرد «با ایده‌ها بازی کن، با آن‌ها حرف بزن و آن‌ها را برای آفرینشی نو به کار گیر».

دبلیو.اچ.اودن

 از دیدگاه اغلب، او یکی از بزرگ‌ترین شاعران قرن بیستم است. از دیدگاه دبلیو.اچ.اودن همه آثار هنری در اثر خواست یک هنرمند پدید می‌آید؛ اما لازم است صبر داشته باشند تا زمانی‌که اندیشه خوب برای ایجاد یک اثر به سوی هنرمند بیاید. از این رو می‌توان گفت وی توصیه کرده است که نویسندگان ایده‌ها را با دقت هرچه تمام در ذهن خود ارزیابی و بررسی کنند.

موریس سنداک

سنداک که از نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودکان است. به گفته خودش،‌ او هیچ گاه کمتر از دو سال روی متن کتاب‌های گرافیکی‌اش کار نکرده است. اگرچه که طول هرکدام از آن‌ها تقریباً بیش از ۳۸۰ کلمه نبوده است. او می‌گوید: «تنها وقتی کار متن تمام می‌شود تصویرگری را شروع می‌کنم». این شاعر معروف به ویرایش و دوباره نویسی توصیه کرده است.

ویرجینیا وولف

 به بیان خالق رمان‌های «خیزاب‌ها» و «به سوی فانوس دریایی»، هر تکه‌ای که به سمت یک نویسنده می‌آید، باید آن‌ها را به ترتیب در ذهن خود قرار دهد. از این رو باید گفت که وی به نویسندگان توصیه کرده است که آنچه را که در اختیار دارند، ارزیابی کنند و بهترین چیز ممکن را از بین آن‌ها خلق کنند.

ویرجینیا ولف

جان اشتاین بک

 به گفته خودِ جان اشتاین بک، خالق رمان ماندگار «خوشه‌های خشم»، همیشه نوشته‌هایش را روی سگ‌هایش امتحان می‌کرده است. او بیان کرده است که: «اگر خودت از اثرت راضی بودی می‌توانی کتابت را یک کار خوب بدانی».

سامراست موام

 سامراست موام نویسنده برجسته انگلیسی می‌گوید که: «برای نگارش یک رمان سه اصل وجود دارد که متاسفانه هیچکس آن را نمی‌داند». نکته‌ای که از بیان وی می‌توان دریافت، این است که قوانین خود را بساز.

تی.اس.الیوت

 تی.اس.الیوت، شاعر بزرگ انگلیسی-آمریکایی بیان داشته است که «هر شاعری اگر می‌خواهد تا بیست و پنجمین سال حرفه‌اش دوام بیاورد، باید آگاه باشد که حتماً به دنبال تاثیرات ادبی نو بگردد. او احساسات متفاوتی را تجربه خوهد کرد». از نظر وی زندگی و شاعری دو فصل جدانشدنی هستند و به شاعران نو قلم توصیه کرده است که به دنبال تجربیات جدید در زندگی باشند.

انتقال چنین نکته‌هایی از نویسنده‌های بزرگ تاریخ بسیار مفید و آموزنده است. افرادی که به دنبال نوشتن متن‌های ادبی یا شعر هستند، می‌توانند از این نقل قول‌ها استفاده کنند.

خواندن این نقل قول‌ها می‌تواند برای محتوای نویسان نیز مفید واقع شود.

ترجمیک بزرگ‌ترین پلتفرم خدمات زبانی است که خدماتی مثل ترجمه و ویرایش تخصصی، تولید محتوا را بالاترین کیفیت ممکن ارائه می‌دهد.

برای استفاده از خدمات یا آشنایی بیشتر با ما، به وب سایت ترجمیک مراجعه کنید. اگر هم قصد فعالیت به عنوان مترجم، نویسنده یا ویراستار را دارید، می‌توانید از صفحه استخدام مترجم، در ترجمیک استخدام شوید.

منبع:‌

ایبنا، ادبیات جدی، هنر آنلاین، ایسنا

2 دیدگاه در «نقل‌قول‌های آموزنده برای علاقه‌مندان به نویسندگی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.